KLASY 8C I 8L NA WYCIECZCE W KRAKOWIE

Uczniowie najstarszych klas naszej szkoły spędzili trzy piękne kwietniowe dni (27 – 29.04.2022r.) w Krakowie. Opiekę nad nimi sprawowali wychowawcy: pani Monika Klin-Sopala i pan Marcin Tabiszewski oraz pan Zbigniew Borek. Towarzyszył nam także pilot – pan Marian.
Wyjechaliśmy ze Skarbimierza we wczesnych godzinach porannych. Pan kierowca bezpiecznie dowiózł nas do Krakowa. Zwiedzanie rozpoczęliśmy od najważniejszych punktów dawnej stolicy Polski. Zobaczyliśmy Wawel, Planty, Collegium Maius, Collegium Novum, Rynek, Sukiennice oraz Kościół Mariacki. Następnie spacerem doszliśmy do Kazimierza – żydowskiej dzielnicy Krakowa. Spotkaliśmy tam ortodoksyjnych Żydów ubranych w tradycyjne chałaty popijających popołudniową kawę. Z Kazimierza poszliśmy do Kościoła na Skałce. Pan przewodnik bardzo ciekawie opowiadał o wszystkich mijanych miejscach. W hotelu czekała już na nas ciepła obiado-kolacja i zasłużony odpoczynek.
W czwartek wstaliśmy wcześnie, zjedliśmy śniadanie i wyruszyliśmy poznawać inne zakątki Krakowa. Rozpoczęliśmy od wędrówki na Kopiec Kraka, z którego, przy pięknej pogodzie, rozciągała się wspaniała panorama miasta. Trudno było uwierzyć, gdy pani Monika pokazała nam, gdzie byliśmy i ile przeszliśmy poprzedniego dnia. Następnie pojechaliśmy do Muzeum Lotnictwa. Oglądaliśmy samoloty – od tych, które służyły podczas I Wojny Światowej, aż po współczesne maszyny. Mieliśmy też okazję pobawić się w interaktywne gry. Przed kolejnym punktem wycieczki wstąpiliśmy do galerii handlowej M1 przy Alei Pokoju, gdzie mogliśmy zjeść posiłek i odwiedzić ulubione sklepy. Najedzeni, pojechaliśmy do Kopalni Soli w Wieliczce. Ogromne wrażenie zrobiły na nas podziemne komnaty i kaplice. Jak każdy turysta, nie omieszkaliśmy polizać kopalnianych ścian. Do hotelu wróciliśmy w doskonałych humorach.
Ostatni dzień wycieczki był podróżą po zakamarkach fizyki oraz bardzo odległej przeszłości. Rano pojechaliśmy do Ogrodu Doświadczeń. Poznawaliśmy tajniki akustyki, mechaniki, optyki. Bawiliśmy się na odlotowym placu zabaw. Następnie pojechaliśmy do centrum miasta. Zwiedzaliśmy niedawno odkryte podziemia krakowskiego Rynku. Widzieliśmy średniowieczne przedmioty codziennego użytku, oglądaliśmy film i warzyliśmy się na dawnej wadze. Po ostatnich zakupach ruszyliśmy w drogę powrotną.